Összefoglalás és tervek 5 részben
5.rész
Tököl város képviselő-testülete kiemelten fontosnak tartja a Szigetszentmiklós-Gyártelep csomópont közlekedésének javítását. A megnövekedett gépjárműforgalom fogadására korábban tett tököli javaslatokat a szakmai tervezői csoport nem tartotta megvalósíthatónak, pedig a védőtöltésen vagy mellette kialakítható út az M0 Halászteleki felhajtójáig kiváló elkerülő szakaszt jelentene. A csomóponti megoldások közül a Hunyadi úti körforgalomnál jeleztük a dupla sávú kialakítás szükségességét, s a Tesco körforgalomtól a Hunyadi körforgalomig egy Tököl, Ráckeve irányú sáv kiépítését.
A H6 HÉV fejlesztési terveinél javasoltuk a HÉV sínek feletti felüljáró építését. Az elővárosi vasútrendszer megvalósulásáig lehetségesnek tartunk kisebb költségű beruházásokat, melyek a jelenlegi helyzetben hoznának áttörést. Ezek:
- Lehajtósáv a Tesco körforgalomtól a Hunyadi körforgalomig Tököl-Ráckeve felé
- A Hunyadi körforgalom dupla sávossá alakítása
- A Hunyadi körforgalomból kihajtás biztosítása Szigetszentmiklós felé
- A körforgalomból a HÉV átjáró felé hosszabb balra kanyarodó sáv kialakítása Szigetszentmiklós felé.
Fontosnak tartjuk, hogy a végleges megoldást eredményező hosszabb tervezést és beruházást megoldást igénylő munkálatok előtt a napi közlekedési gondok is enyhüljenek.
A tájékoztatóban részletesen beszámoltam Tököl közlekedési helyzetéről, a beruházásokról, fejlesztésekről, azonban az innovatív, újszerű gondolkodás nemcsak ezekben az építésekben jelenik meg, hanem olykor olyan döntésekben, amelyekkel nemkívánatos változásokat akadályoztunk meg. Az első és legfontosabb a városfejlesztési elképzelések tudatos ütemezettsége, a lakosságszám növekedés szinten tartása.
Fontos döntés volt a sóderbánya létesítés megakadályozása, melynek során hosszú ideig nagy terhelési súlyú gépjárművek százai kerültek volna a tököli utakra. Ez közlekedési szempontból káros forgalomnövekedést hozott volna, s az utakra, ingatlanokra is nagy terhet helyezett volna.
Ebbe a sorba tartozik annak a szándéknak az elvetése is, mely a Ráckeve felől Tökölre irányuló forgalom számára lehetővé tette volna a lehajtást a szántóföldeken keresztül a Parkerdei útra, s a Taksony-vezér híd elérésére.
Az összefoglaló megítélésem szerint visszaadja Tököl város közlekedésfejlesztési változásait. Látható, hogy az igények, vélemények begyűjtését követően halogatás nélkül hoztuk meg a szükséges döntéseinket. Eredményeink azt mutatják, hogy felkészültek voltunk az előnyök, hátrányok összevetésében. Szakmailag megalapozott dokumentumokkal nagy összegű pályázati forrásokat szereztünk Tököl, a tököliek számára.
Innovatív szemléletmóddal vettünk részt, alakítottuk a közlekedésfejlesztés folyamatát. Céljaink elérését ezen a területen is segítette, hogy a város vezetése egységes volt abban, hogy nem nagyobb, hanem biztonságosabb, kényelmesebb, szebb várost akartunk. Meggyőződésem, hogy céljainkhoz közlekedésfejlesztési döntéseinkkel is közelebb kerültünk.