Újabb egyeztetésre hívtam Kővári Ferencet, a Ferry Révhajózási Kft. tulajdonosát, a tököli kompjárat üzemeltetőjét. Természetesen a kompjárat újraindítása mellett, a környezet rendezésének szükségességére is felhívtam a figyelmet. Véleményt cseréltünk egy partmenti vendéglátó egység létrehozásáról is.
A témákat sorba rendezve, összegezhető a helyzet.
- Miután országos problémát okozva megszűnt a hajóvezető-képzés, a budapesti idegenforgalom, és a külföldi munkavégzés nagyobb bérlehetősége elszívja a munkatársakat.
- A Szigetújfalusi munkatársak Tökölre irányítása kétórásra alakított menetrenddel az ottani komp dolgozóinak elvesztését eredményezte volna.
- A régi büfé engedélye megszűnt. Az új engedélyezés új tervek alapján történhet. Építkezés a vízügy területén nem lehetséges, a nyári gáthoz tartozó önkormányzati területre vonatkozó igény megfogalmazódott. A terv elkészülte után a Képviselő-testület elé kerül.
- A komp melletti szakaszon kikötőpontonok elhelyezését is tervezik, mely hajófogadásra is alkalmas lesz.
Felhívtam a figyelmet arra, hogy a terület kiemelt jelentőségű számunkra, s amennyiben a szerződés betartása hosszabb időre problémás, az önkormányzat keresni fogja a más típusú működtetés iránt érdeklődő partnereket.
Kővári Ferenc bizakodóan nyilatkozott a közeljövőről. A hamarosan újra induló hajóvezető és matrózképzés véleménye szerint megoldja a személyi problémákat. Ígérete szerint a Tököl-Százhalombatta közötti kompjárat 2023. szeptember 30-val újraindul.
Vállalkozása a szerződésben és pályázatban vállalt kötelezettségeit teljesíti. A kieső időben az önkormányzatok havi támogatása természetesen nem kerül átutalásra.