Gyengénlátóknak
       
                 
 Főoldal/Hírek 
       Kulcstémák 
   Tököl története 
       Önkormányzat 
  Ügyfélinformáció  
            E-ügyintézés 
 Adatvédelem/GDPR 
     Közérdekű adatok 
                   Térképek 
   Település-rendezés 
                Közösségek 
          Városfejlesztés 
  Közpénzek felhaszn. 
 2019 évi programok 
Tököli Tükör (újság) 
      Képek (galéria) 
       TDM szervezet 
    Hirdetmények 
  Közbeszerzés 
     Pályázatok 
      Választás 
Dunamédia 
               
          
       
     
   
  
 


A Budapest Fejlesztési Központ június 23-án online lakossági fórum keretében mutatta be a H6-os ráckevei hév fejlesztésére vonatkozó elképzeléseket, ezen belül a Szigethalomtól Ráckevéig tartó szakasz megállóira vonatkozó terveket. Az eseményről készült felvétel az m5metro.hu/rackeveforum oldalon elérhető mindazok számára, akik nem tudtak részt venni a fórumon.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában lefektetett alapelvek mentén, az egységes és magas színvonalú városi-elővárosi kötöttpályás közlekedés megteremtése érdekében a jövőben megújulnak a szentendrei, csepeli és ráckevei hévvonalak. A Kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ koordinációjával zajló tervezés 2020-ban megkezdődött. A H6-os ráckevei hévvonalon modern, akadálymentesített megállókat, felújított vasúti pályát terveznek, a sebességkorlátozások megszüntetésével, az állomások környezetének rendezésével.

A ráckevei hévvonal Ráckevétől Tökölig – Szigetcsép állomás kivételével – egyvágányú, Budapesttől Tökölig kétvágányú, ez alól csak Ráckevei-Soroksári Duna-ág (RSD) fölötti híd kivétel, amely szintén egyvágányú. A projekt során az RSD fölötti híd várhatóan kétvágányú kiépítéssel átépül. A Ráckeve – Tököl szakasz jelentős része kétvágányú pályaként épül át Szigetcsép és Szigetszentmárton-Szigetújfalu között.

A jelenlegi megállóhely-kiosztást felülvizsgálják, tekintve, hogy a hévvonalak fejlődése egyáltalán nem követte le az egyes települések fejlődését, több megállóhely jelenlegi pozíciója nem optimális.
Valamennyi megállóhely esetében komplex szemléletű tervezés történik, azaz egységes arculatú megállóhelyek, komfortos peronberendezések, peronlefedések, valós idejű utastájékoztatás megvalósítása mellett a P+R, B+R, kapcsolódó úthálózat és ráhordó autóbusz hálózat tervezése is megvalósul. Ráckevén a végállomás utasperonjait körülbelül 400 méterrel délebbre helyezik a városközponthoz közelebb.

Fontos, hogy a tervezés során a megállóhelyek használóinak, a környezetükben élőknek az igényei és elvárásai is érvényesüljenek. Ezért a BFK kérdőíves felmérést indított a bemutatott tervekkel kapcsolatban.

Arra bíztatunk mindenkit, vegyen részt a ráckevei hévvonal fejlesztésében és a Szigethalom-Ráckeve közötti állomások véleményezésében, és töltse ki a kérdőívet július 15-ig.
A kérdőív elérhetősége: m5metro.hu/rackevekerdoiv