Út, járda, parkoló

Összefoglalás és tervek 5 részben

4.rész

Hosszútávú terveink alapján a jövőben megvalósítandó út, járda, kerékpárút és parkoló beruházásoknál a költségvetési források szűkössége határozza meg az építések ütemét.

Útépítéseknél a még kavicsos, murvás útalapú utak aszfaltozása a feladat, ezek több százmillió Ft-os költsége pályázatokból, illetve hitelből finanszírozhatók. Ebbe a programba tartoznak a Kis-Duna melletti közök, s a Dunasor, Tököl belső területén a Szent Erzsébet utca, Barackos út, Szent Margit utca, Határ út, Gyöngyvirág utca, a Pesti úti lakótelep belső útjai, s a lakótelepről a Vásártér mellett a Fő utcára vezető út.

A járdaépítési program évente a költségvetési lehetőségek, illetve a pályázati sikerek függvényében 50-100 mFt-os beruházást jelent. Napjainkban a Csépi úti járdaépítés folyik, ez az első ütemben a Fő út és a Kolozsvári út között készült el. Ennek befejezése 100 mFt-os forrásigényt jelent.

Kerékpárút építésnél a szomszédos településekkel lehetséges együttműködésen dolgozunk. Mind a turisztikai célú fejlesztésre, ami Szigetcsép, Szigethalom, Tököl összefogását igényli, mind a repülőtér melletti kerékpárútra kiemelt figyelmet fordítunk. Cél, hogy kész tervekkel rendelkezzünk egy-egy új pályázati kiírásra.

Pakolóépítésnél is folytatjuk az előre mutató felkészülést. A H6-os HÉV fejlesztések az adott területen teljesen új helyzetet teremtenek. A P+R parkoláshoz az esetleges önkormányzati területek kihasználását biztosítottuk. A városközpontban a Református templom, illetve „Spar” parkolónál lévő homokos dombfelület átalakításával bővülhet a parkolók száma. A Pesti úti lakótelepen az uszodánál lévő és a játszótér melletti parkoló bővítésére van igény és lehetőség. Felgyorsítható a társasházak közötti parkolóhelyek lakókkal közös korszerűsítése, bővítése esetlegesen egy jól előkészített parkolóbérlési rendszer létrehozásával.

A teljes programban természetesen gondolunk a külterületi utak szilárd burkolattal való ellátására, valamint a Csépi úti temető belső földútjainak aszfaltozására is.

Az új építések mellett gondoskodnunk kell az elhasználódott, helyenként megsüllyedt, alámosódott utak és járdák felújításáról, s a rendszeres kátyúzásról is.

Folytatjuk az építési tevékenységek során eddig is érvényesített gyakorlatot, s az út, de különösen a járdaépítéseknél biztosítjuk a városképhez illeszkedő aszfalt vagy térkőburkolat kihelyezését, s új buszmegállók vásárlását.

Korábbi programunk folytatásával törekszünk a baleseti veszélyforrást jelentő helyzetek megszüntetésére. Jó példa erre az Iskola utca, Petőfi utca, s a Mester utca, Pozsonyi utca sarokkereszteződéseknél korábban megvásárolt ingatlanok lebontása, a veszélyhelyzet megszüntetése. A baleseti veszélyforrást jelentő, a párhuzamos közlekedést akadályozó 40 tonnás tehergépkocsik közutakról való leterelése szintén megoldandó, sajnos komoly költségigényű feladat a jövőben.